Tricoul, acest accesoriu devenit indeispensabil si iubit in intreaga lume, are o istorie mai ampla decat credem. Uimitor este ca dupa 100 de ani de la aparitia lui, ramane o piesa super versatila care evolueaza permanent.
Tricoul la inceputuri
Initial, undeva in anii `20, tricoul era purtat doar de ofiterii din Marina US. Era alb, simplu, practic si se purta exclusiv pe dedesubt. De obicei era confectionat din nylon si nu putea fi gasit in multe versiuni.
Ulterior, Hollywood-ul a vazut potentialul tricoului si l-a transformat in trend. James Dean a starnit un adevarat val de admiratie cu al lui tricou alb in „Rebel without a cause”. La fel si Marlon Brando in „A Streetcar Named Desire”. Aceste reprezentari aveau sa schimbe complet jocul.
In anii 60- `70 odata cu expansiunea miscarii hippie, tricoul a devenit un adevarat instrument de expresie. Au inceput sa fie tot mai colorate si cu pattern-uri diverse, simbol al curentului psihedelic. Tot in acea perioada a fost inventat si plastisolul, un tip de cerneala durabila, care se imprima foarte bine pe mai multe texturi.
Lumea a inceput sa transmita mesaje politice clare prin intermediul tricoului, fiind totodata si o unealta de manifest a rebliunii. Artisti celebri precum Janis Joplin sau Jimi Hendrix au ales sa poarte tricouri cu mesaje anti-razboi.
Tricoul in cultura pop
In anii 70-80, tricoul crestea tot mai mult in popularitate, iar asta cerea o metoda de printare in masa. Corporatiile dar si trupele rock au realizat ce important devenise tricoul in termeni de branding. Au inceput sa se foloseasca mai multe materiale pentru fabricatie, cum ar fi polyester-ul si bumbacul. Tricoul devenise cu adevarat o parte integranta a industriei de fashion.
Caractere Disney, logo-ul Coca Cola sau Rolling Stones, toate acestea apareau printate si starneau admiratie pe intreg mapamondul.
De pe strada, pe catwalk
La inceputul anilor 90, branduri precum Chanel sau Lagarfeld au inclus tricoul in tinute de podium. Astfel, acesta a devenit de la o umila piesa vestimentara, un adevarat masterpiece. Dar asta nu a fost tot, el incepea sa capete tot mai multe personalitati. De la scena hip hop, la catwalk sau integrat in cultura de masa. Si toate acestea pentru ca fuziona cu aproape orice tinuta.
In zilele noastre
Tricourile nu mai cunosc acum niciun fel de granita. Este folosit ca instrument in campanii ecologice, politice sau customizat pentru uz personal. De la casual la elagant, el „imbraca” in continuare tot felul de cauze. A devenit usor de printat si la un pret accesibil. A devenit la indemana sa printam orice pe tricourile noastre: de la fotografii si logo-uri la ideologii si texte amuzante.
Pentru ca si noi iubim tricourile si reprezinta pentru noi mai mult decat simple articole vestimentare, la Printado ,avem o gama variata de unde iti poti alege favoritul.
Tu ai o colectie de tricouri personalizate? Daca nu, care ti-ar placea?
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.